Wyższa Szkoła Medyczna w Sosnowcu

Na studiach niestacjonarnych drugiego stopnia w Wyższej Szkole Medycznej w Sosnowcu, na kierunku Pielęgniarstwo, aktualnie obowiązujące zasady i wymogi formalne pisania prac magisterskich określa załącznik nr 4 do Uchwały nr 29/2019 Senatu Wyższej Szkoły Medycznej w Sosnowcu. Według nich:

  1. Przygotowywana praca magisterska powinna:
  1. mieć charakter badawczy zgodny z kierunkiem studiów
  2. uwzględniać aktualną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu odpowiadającego kierunkowi studiów,
  3. być zgodna z zasadami pisania pracy magisterskiej.
  1. Przygotowanie pracy magisterskiej powinno ukształtować umiejętności:
  1. diagnozowania i oceny problemów,
  2. identyfikacji i analizowania obserwowanych zjawisk,
  3. czynnego posługiwania się nabytą w czasie studiów wiedzą i wykorzystaniem jej do logicznego toku wywodów,
  4. wyciągania właściwych wniosków,
  5. samodzielnej analizy piśmiennictwa,
  6. posługiwania się jasnym i precyzyjnym językiem.
  1. Charakter pracy magisterskich na kierunku Pielęgniarstwo

Praca magisterska powinna mieć charakter badawczy.

  1. Badawczy (empiryczny) określony też jako naukowo-badawczy czy oryginalny, prowadzona w oparciu o metody ilościowe i jakościowe (w tym przegląd piśmiennictwa, metaanalizę, sondaż diagnostyczny, badanie randomizowane).
  2. Grupa badawcza powinna obejmować co najmniej 100 osób, w wyjątkowych przypadkach np. trudności zebrania grupy badawczej, rzadkiego występowania badanego problemu badawczego – 50 osób.
  3. Praca badawcza służy rozwiązaniu określonego problemu badawczego w toku realizacji określonych etapów postępowania badawczego. Przedmiotem badań jest określony wycinek rzeczywistości w wybranym zakresie działalności zawodowej. Praca zawiera teoretyczne opracowanie podjętego tematu w oparciu o aktualną literaturę i doświadczenia własne oraz opis postępowania badawczego z określeniem problemów badawczych, materiału i metody badawczej, zastosowania narzędzia badawczego, opisem wyników, dyskusją oraz wnioskowaniem.
  1. Temat pracy magisterskiej Temat pracy magisterskiej powinien:
  • wiązać się kierunkiem studiów,
  • uwzględniać zainteresowania studenta,
  • uwzględniać dostępność do źródeł,
  • być merytorycznie aktualny.

Tytuł pracy musi być: krótki i zwięzły, językowo poprawny, jasno informujący o treści zawartej w opracowaniu, komunikatywny, precyzyjny, poprawnie sformułowany

Należy unikać tematów zbyt ogólnych lub zakrojonych na tyle szeroko, że nie jest możliwe pełne opracowanie podjętego tematu. O ostatecznym sformułowaniu tematu pracy dyplomowej decyduje promotor – opiekun naukowy.

Tematyka pracy winna obejmować zagadnienia pielęgniarstwa z włączeniem wszystkich dziedzin medycznych, terapeutycznych, środowiskowych, w których pielęgniarstwo włączone jest w proces świadczenia usług medyczno-pielęgniarskich na rzecz człowieka.

  1. Struktura pracy magisterskiej

Konstrukcja pracy magisterskiej powinna być;

  • prosta, przejrzysta, zwięzła, zwarta,
  • uwzględniająca zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi rozdziałami,
  • nad prawidłowością konstrukcji pracy dyplomowej czuwa Promotor.

Struktura pracy badawczej:

podzielona na dwie zasadnicze części: teoretyczną i badawczą.

Część teoretyczna stanowi opisanie podjętego tematu w oparciu o aktualną literaturę z uwzględnieniem kompetencji, roli zadań zgodnych z działalnością zawodową.

Druga część pracy stanowi metodologię przeprowadzonych badań wg schematu postępowania badawczego.

Przykład struktury pracy magisterskiej (badawczej) przedstawiono poniżej:

TYTUŁ PRACY MAGISTERSKIEJ

DEDYKACJE (nieobowiązkowo)

OŚWIADCZENIE STUDENTA O SAMODZIELNOŚCI PRZYGOTOWANEJ I WYKONANEJ PRACY MAGISTERSKIEJ

WYKAZ SKRÓTÓW SPIS TREŚCI

  1. WSTĘP
    1. Przegląd literatury
  2. CEL PRACY I PROBLEMY BADAWCZE
  3. MATERIAŁ I METODYKA BADAŃ
    1. Materiał badawczy
    2. Metodyka badań
  4. WYNIKI BADAŃ I ICH OMÓWIENIE
  5. DYSKUSJA
  6. WNIOSKI
  7. PIŚMIENNICTWO
  8. STRESZCZENIE
  9. ABSTRACT
  10. WYKAZ TABEL (z podaniem stron, na których zostały zamieszczone)
  11. WYKAZ RYCIN (z podaniem stron, na których zostały zamieszczone)
  12. WYKAZ FOTOGRAFII (z podaniem stron, na których zostały zamieszczone)
  13. ANEKS (Załączniki)
  1. Wstęp

Wstęp powinien obejmować 1-2 strony wprowadzenia – nawiązania do głównego przesłania pracy z uzasadnieniem wyboru tematu. Celem wstępu jest wprowadzenie w podjęty temat, problem badawczy i przygotowanie czytelnika do lektury zasadniczej części pracy.

Dalsza część wstępu ma charakter poglądowy, powinna zawierać najważniejsze informacje dotyczące aktualnego stanu wiedzy w zakresie podjętego problemu, wybrane twierdzenia teoretyczne i wyniki innych wcześniejszych badań, na podstawie przeglądu literatury.

Wstęp nie powinien przekraczać 1/3 objętości pracy.

  1. Cel pracy i pytania badawcze

Należy w zwięzłej formie określić cel/cele (np. poznawczy i praktyczny) pracy oraz wymienić najważniejsze pytania/problemy badawcze, na które mają odpowiedzieć zaplanowane badania. Założenia pracy powinny być jasno i dokładnie sformułowane, najlepiej w punktach, w formie zadań twierdzących.

Przykład:

Celem pracy była subiektywna ocena jakości życia pacjentów poddanych alloplastyce stawów biodrowych.

Cel główny realizowano poprzez następujące cele szczegółowe/ wśród celów szczegółowych założono:

  1. charakterystykę grupy badawczej (wiek, płeć)
  2. czas jaki upłynął od zabiegu operacyjnego
  3. porównanie ograniczeń ruchowych występujących przed i po zabiegu wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego
  4. ocenę częstości występowania ograniczeń społecznych, towarzyskich oraz zawodowych przed i po zabiegu alloplastyki stawu biodrowego
  5. wykazanie związku choroby ze stanem psychicznym pacjenta
  6. ocenę bólu przed i po zabiegu endoprotezoplastyki
  7. zweryfikowanie posiadanych przez pacjenta informacji na temat postępowania po zabiegu wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego
  1. MATERIAŁ I METODYKA BADAŃ

Materiał badawczy

Należy przedstawić charakterystykę socjogeograficzną badanej populacji:

  • charakterystyka badanej populacji: liczba badanych, grupa osób (pacjenci, studenci, pracownicy etc.), charakterystyka ze względu na płeć, wiek, czas i miejsce przeprowadzania badań,
  • informacje odnośnie zgody pacjentów lub instytucji na przeprowadzenie badań (kserokopię pisma należy umieścić w aneksie pracy).
  1. Metodyka badań

Rozdział zawiera informacje na temat wykorzystanych w badaniach metod oraz opis, jak prowadzono badanie (np. badanie ankietowe, analiza dokumentacji medycznej itp.).

Należy podać: metodę badawczą, technikę i narzędzia badawcze.

Należy podać informacje o zatwierdzeniu projektu pracy przez odpowiednią komisję etyczną/bioetyczną, jeśli są takie wymogi prawne.

Dokładność opisu badań powinna umożliwić odtworzenie doświadczeń. Opis stosowanych metod stosowanych przez innych autorów powinien zostać opatrzony odpowiednim odsyłaczem (przypisy do literatury i noty bibliograficzne). Stosowane leki i inne substancje chemiczne powinny zostać precyzyjnie określone, łącznie z nazwą generyczną, dawką i drogą podania.

Należy wskazać sposób przedstawienia uzyskanych wyników w oparciu o metody statystyczne i graficzne. Opis metod analizy statystycznej powinien być dokładny, aby można było zweryfikować wyniki obliczeń i ich moc statystyczną.

  1. WYNIKI BADAŃ I ICH OMÓWIENIE

Wyniki badań:

Rozdział polega na analizie wyników badań własnych.

Wyniki mogą być zaprezentowane w formie opisowej, graficznej, bądź zebrane w tabelach. Nie należy przedstawiać tych samych danych jednocześnie w tabelach i na rycinach. Nie należy opisywać całej zawartości tabel, szczególnie, jeśli dane nie mają istotnego znaczenia dla 

wniosków wynikających z pracy. Należy zapisać najistotniejsze informacje dotyczące analizowanego wyniku i odesłać do danych zawartych w tabeli bądź rycinie. Graficzna prezentacja danych ilościowych pozwala na lepszą ilustrację stwierdzonych zależności i wzbogaca treść pracy.

Tabele, ryciny i fotografie należy numerować kolejno. Ryciny i fotografie należy opatrzeć cyfrą arabską, natomiast Tabele cyfrą rzymską.

Tytuł tabeli należy umieszczać nad tabelą, a w przypadku rycin i fotografii – pod nimi.

Zaleca się umieszczanie tabel i rycin w pobliżu informacji tekstowych na ich temat.

Przykład:

Tabela I. Liczebność badanych kobiet i mężczyzn po udarze niedokrwiennym z uwzględnieniem kategorii wieku (n=100).

Ryc.1.

Kategorie wiekuLiczebność (n)Częstość występowania [%]
20 – 301010.0
31 – 406060,0
41 – 503030,0
Razem100100,0

Zachorowalność na raka piersi u badanych kobiet z uwzględnieniem wieku (n=151).

Na wykresach osie powinny być opisane (Ryc.1).

Przykładowy opis rycin:

Wśród badanych dominowały kobiety w dwóch przedziałach wiekowych, stanowiąc prawie połowę (49%), w tym w nieco większy procent (25%) stanowiły kobiety dojrzałe po 50 rż., oraz w zbliżonym procencie, bo 24% w wieku 44-50 lat (Ryc.1). Drugą dużą grupę stanowiły także dwie grupy wiekowe tj. 17% kobiet w wieku 38-43 lata i 16% kobiet w wieku 32-37 lat. Najmniejsze grupy badanych kobiet znajdowały się w przedziale wiekowym od 26-31 lat (11%) oraz 20-25 lat, stanowiły one zaledwie 7% badanych kobiet. Większość zachorowań dotyczyła kobiet po 50 roku życia.

  1. DYSKUSJA

Należy się skoncentrować na nowych i/lub ważnych aspektach pracy, unikać powtarzania fragmentów tekstu z rozdziału „Wyniki”. Dyskusja służy do skonfrontowania własnych wyników z wynikami uzyskanymi przez innych autorów. Należy przedstawić interpretację własnych wyników oraz wytłumaczyć źródła ewentualnych różnić miedzy własnymi wynikami a badań innych autorów. Dyskusja powinna zawierać część poświęconą praktycznym implikacjom publikacji, jak również przedstawienie zalet i ograniczeń własnej pracy.

Ta część pracy dowodzi o znajomości poruszanej problematyki przez magistranta i dojrzałości naukowej w ustosunkowywaniu się do uzyskanych wyników własnych czy też publikowanych w literaturze przedmiotu

  1. WNIOSKI

Wnioski stanowią logicznie spójną odpowiedź na cele i założone problemy badawcze. Nie należy powoływać się na piśmiennictwo, jak też nie należy powielać uzyskanych danych liczbowych/procentowych. Uzyskane wyniki należy uogólnić. Wnioski mogą zawierać także postulaty do dalszego działania/badań. Musza być sformułowane w sposób jasny, prosty, dający odpowiedź na postawiony cel pracy i cele szczegółowe w i uporządkowane w kolejności przyjętych założeń.

Przykład:

  1. Najliczniejszą grupą osób, która poddana została alloplastyce stawu biodrowego były kobiety w przedziale wiekowym 51-65 lat.
  2. Większość ankietowanych przebyła zabieg operacyjny w czasie od dwóch do pięciu lat.
  3. Dla większości ankietowanych ograniczenia ruchowe po zabiegu były znacznie mniejsze.
  4. Po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego u większości pacjentów zaobserwowano poprawę ich funkcjonowania w społeczeństwie.
  5. Po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego u większości pacjentów zaobserwowano poprawę stanu psychicznego.
  6. Po zabiegu operacyjnym u pacjentów znacznie zmalał stopień natężenia bólu.
  7. Zdecydowana większość respondentów znała zasady postępowania po endoprotezoplastyce stawu biodrowego.

7. PIŚMIENNICTWO

Piśmiennictwo stanowi spis wykorzystanych źródeł i opracowań, do których autor pracy odwołuje się w tekście pracy. Kolejność pozycji w spisie odpowiada kolejności przywołań w tekście (styl Vancouver). Połowa piśmiennictwa powinna pochodzić z ostatnich 5 lat, a druga z ostatnich 10. Wyjątek stanowią kluczowe prace naukowe lub książki, których nie wznowiono, a stanowią cenne źródło informacji. Ilość pozycji piśmiennictwa jest ściśle uzależniona od tematu i rodzaju pracy i może odbiegać od w/w zaleceń, jak też zakres wydania w latach, zatem zakres ten należy uzgodnić z promotorem (zaleca się minimalną ilość pozycji 30, w tym pozycje obcojęzyczne). Przykłady zapisu bibliograficznego podano poniżej.

Druk zwarty – książka

  1. Tobiasz-Adamczyk B. Wybrane elementy socjologii zdrowia i choroby. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  Kraków 2000, s. 233-251.
  2. Franik-Brodziska M, Pierzchała W. Badania jakości życia w chorobach układu oddechowego. Wydawnictwo Śląskiej Akademii Medycznej, Katowice,  1999, s. 2-16.
  3. Nowak A. (red.): Onkologia. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007, Wyd. I, s. 18.

Rozdział w pracy zbiorowej

1. Kuryłło M, Śliwa J, Pańszczyk M, Popiela A, Gabryś M. St. Integralna teoria Petrosa i Ulmstena trzymania moczu u kobiet i diagnostyka nietrzymania moczu. W: Steciwko A. (red.): Wybrane zagadnienia z praktyki lekarza rodzinnego. Wydawnictwo Continuo. Wrocław, 2002, t 4: 46.

Czasopismo naukowe

  1. Prajsner A, Borówka A. Wysiłkowe nietrzymanie moczu u kobiet – rekomendacje EAU. Przegl. Urologiczny, 2002, 1, s.1-3.
  2. Aslan G, Koseoglu H, Sadik O. Seksualne funkcjonowanie kobiet z nietrzymaniem moczu. Gin. Pol., 2005, 17 (3), s. 51- 248.

Pozycja bez autora

  1. Centralny Ośrodek Koordynujący. Raport z realizacji Populacyjnego Programu Profilaktyki i wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy za okres 01.01.2008 do 31.12.2008. Ginekologia Polska. 2009 80 (3) s. 220-226.

Materiały zjazdowe

1. Kowalska M, Nowak K. Ocena stanu noworodka po porodzie. Materiały zjazdowe (streszczenie) II Ogólnopolska Konferencja Naukowa – Noworodek. Zdrowie i choroby. Kraków, 24.08.2018, s. 24.

Praca doktorska

1. Wac K. Ocena jakości życia kobiet z objawami nietrzymania moczu. Rozprawa doktorska. Śląska Akademia Medyczna, Katowice, 2018.

Strony www

Autor, tytuł artykułu, w jakim czasopiśmie zamieszczony, numer rok, adres strony, data korzystania

1. Kowalski J. Rak szyjki macicy. Gin. Pol. 2011 http://www.rakszyjki…. – z  dn. 25.11.2021 roku.

Bez autora, tytuł, strona, rok, data ściągnięcia

1. Wszędobylski wirus. http://www…– z dn. 30.11.2009 roku.

Nośnik CD-ROM

  1. Słowniki PWN [CD-ROM]. Edycja 2003 w.1.1.,Warszawa, PWN, 2002. Słownik poprawnej polszczyzny.
  2. Mickiewicz A. Pan Tadeusz [on-line]. Skarbnica literatury polskiej. Dostępny w Internecie: http://www.literatura.zapis.net…
  3. Bardel M. Sen o nieśmiertelności. „Znak” [online] 2002 nr 580. Dostępne w Internecie: http://www…..

więcej: http://www……

  1. STRESZCZENIE (w języku polskim i języku angielskim)

Streszczenie (Abstract): jest zwięzłym przedstawieniem założeń teoretycznych leżących u podłoża pracy (Background), obiektu badań i zastosowanej metodologii (Material and Methods), wyników (Results) i wniosków (Conclusions). Streszczenie powinno być autonomiczną częścią rozprawy, tzn. nie może zawierać nieobjaśnionych skrótów, ani odwoływać się do tekstu pracy.

Streszczenie nie powinno przekraczać 400 słów, a pod streszczeniem należy umieścić słowa kluczowe (Key-words) w ilości od 3 do 7.

Podział objętości pracy: wstęp, cel pracy i pytania badawcze oraz materiał i metody powinny zajmować 1/3 objętości, wyniki 1/3 objętości, a 1/3 pozostałe części; podsumowanie i dyskusja wyników, wnioski, piśmiennictwo streszczenia.

Do objętości nie zalicza się: wykazu tabel, rycin, fotografii, oświadczeń, załączników.

  1. Cytowania w tekście

Cytowanie oznacza przytaczanie w tekście cudzych wywodów, powoływanie się na fakty naukowe i informacje zawarte w innych publikacjach, polega na:

  • dosłownym przytoczeniu fragmentu wypowiedzi ujętych w cudzysłowu (CYTAT),
  • przytaczaniu w formie parafrazy (cytowanie sparafrazowane) – omówienie, streszczenie, przedstawienie w formie syntetycznej, uogólnienie za pomocą własnych słów faktów naukowych lub wypowiedzi innych autorów, ten rodzaj cytowania bywa określany terminem (POWOŁANIE).
  1. Prawa autorskie
  • Przy opracowywaniu pracy dyplomowej obowiązują przepisy prawa, takie same jak przy tworzeniu jakiejkolwiek publikacji objętej obowiązującymi prawami autorskimi.
  • Wszystkie wykorzystane w pracy materiały, (ryciny, fotografie, schematy, tabele, treść) o ile pochodzą z jakiegokolwiek źródła (włącznie z Internetem) powinny być opisane przytoczonym źródłem pochodzenia, takiej samej ochronie podlegają treści utworzone samodzielnie przez studenta (tabele, ryciny wykresy, fotografie).
  • NIEDOPUSZCZALNE JEST dosłowne przepisywanie całości lub części tekstu (z publikacji, książek, Internetu) bez dokonania jakichkolwiek zmian i bez podania źródła informacji.
  • Materiały tekstowe pochodzące z publikacji drukowanych, podręczników lub elektronicznych powinny być przez studenta streszczone, omówione względnie skomentowane, a nie powinny stanowić skopiowanej zawartości. Przy kopiowaniu tabel, rycin, fotografii, wykresów, schematów i innych materiałów bezwzględnie należy podać źródło, z którego pochodzi opracowanie.
  • Obowiązkiem autora pracy dyplomowej/naukowej jest podawanie źródeł informacji, z których korzystał w trakcie jej realizacji. Cytowaną pozycję należy podać w nawiasie prostym [    ] w tekście w miejscu, w którym autor powołuje się na cudzą myśli, wyniki, teorie. Podaje się numer, pod którym dana pozycja jest zamieszczona w piśmiennictwie, z kolei pozycje są umieszczane w kolejności ich cytowania w tekście pracy.
  • Przy przygotowaniu prac dyplomowych w Wyższej Szkole Medycznej w Sosnowcu stosuje się sposób cytowania według jednego z najbardziej rozpowszechnionego sposobu tzw: stylu Vancouver. Szczegółowe zasady stosowania tego stylu można znaleźć pod adresem: ICMJE- Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals
  • Styl Vancouver zakłada: każda pozycja piśmiennictwa wykorzystanego w pracy dyplomowej powinna otrzymać kolejny numer w tym miejscu tekstu, w którym autor pracy po raz pierwszy się na nią powołuje. Stosuje się cyfry arabskie, np. [2]. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa na końcu pracy jest uporządkowany jest na końcu pracy według kolejności cytowania.
  • UWAGA

wszystkie cytowane akapity wymagają podania piśmiennictwa,

– każde cytowanie powyżej 200 kolejnych słów oraz łącznie powyżej 400 słów w całej pracy wymaga zgody autora/wydawcy.

  1. Aneks

W aneksie należy zamieścić załączniki m.in.:

  • kserokopie dokumentów z podaniem adresu, gdzie są dostępne oryginały, np. zgody na przeprowadzenie badań lub wykorzystanie dokumentacji,
  • zastosowany kwestionariusz ankiety, kwestionariusz analizy dokumentacji, kartę badań,
  • fotografie z podaniem danych bibliograficznych źródła lub daty i danych o wykonawcy,
  • obszerne zestawienia lub wykresy statystyczne, do których odwołujemy się w całej pracy,
  • wydruk źródłowej bazy danych (opis dokumentów oraz układ spisu należy uzgodnić z Promotorem pracy).

Aneks umieszcza się na końcu pracy. Należy umieścić przegradzającą kartkę z tytułem wspólnym „Aneks”, na następnej stronie spis tytułów poszczególnych załączników. Kolejne załączniki muszą być ponumerowane i oddzielnie zatytułowane. Tam gdzie ma to zastosowanie, wskazane jest podanie miejsca przechowywania oryginału dokumentu umieszczonego w aneksie. Musi być zachowana korespondencja między tekstem a załącznikami. W tekście przytaczamy w nawiasie okrągłym odsyłacz do załącznika, np. (aneks, zał. 3).

  1. WYMOGI EDYTORSKIE
  2. Pracę dyplomową magisterską należy złożyć w Dziekanacie w wersji:
  3. papierowej w dwóch jednolitych egzemplarzach, w tym:
  • 1 egzemplarz pracy jednostronnie drukowanej w twardej oprawie
  • 1 egzemplarz drukowany dwustronnie, bindowany z płaską listwą,
  1. elektronicznej; nośnik optyczny CD/DVD, format pliku – PDF, płyta umieszczona w cienkiej papierowej kopercie, której opis stanowi: nazwisko i imię autora, rodzaj pracy, tytuł pracy, te same informacje napisane markerem przeznaczonym dla płyt CD/DVD.
  2. Strona tytułowa zawiera: pełną nazwę Uczelni, Wydziału i kierunku, imię i nazwisko autora pracy, tytuł pracy, tytuł naukowy imię i nazwisko opiekuna pracy, miejsce obrony (Sosnowiec), rok złożenia pracy (aneks, zał. 3).
  1. Oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy (aneks, zał. 4).
  2. Oświadczenie o prawie pierwszeństwa w opublikowaniu pracy mag. (aneks, zał. 5).
  3. Objętość pracy powinna wynosić od 50 do 100 stron wydruku komputerowego i napisana w edytorze tekstu Microsoft Word w formacie pliku .doc
  4. Papier biały o gramaturze 80 g/m2 (standard, ale jednocześnie minimum).
  5. Ustawienie strony pracy drukowanej jednostronnie: margines lewy: 3,5 cm, pozostałe: 2,5 cm. Praca drukowana dwustronnie: naprzemiennie margines lewy lub prawy 3,5 cm, pozostałe 2,5 cm.
  6. Rodzaj czcionki: Times New Roman, rozmiar czcionki: tekstu – 12 pkt, tytuły rozdziałów – 14 pkt (boldowane), podtytuły – 12 pkt (boldowane), czcionka przypisów dolnych – 10 pkt i odstęp między wersami (inerlinia) – 1,0 (pojedynczy), numer strony – 11 pkt.
  7. Odstępy między wersami tekstu (interlinia) – 1,5. 11.Tekst musi być od trzeciej strony wyjustowany.
  1. Wszystkie akapity należy wykonać za pomocą tabulatora.
  2. Piśmiennictwo/bibliografię należy wpisać za pomocą automatycznej funkcji z edytora tekstu.
  1. Wszystkie cytaty użyte w pracy muszą być ujęte w cudzysłowie „ …..”, każdy cytat musi być zakończony przypisem.
  2. Ilość znaków na stronie: średnio 1800 (30 wierszy x 60 znaków).
  3. Oznaczenia kolejności stron: numeracja strony na środku, na dole (strona tytułowa i strona ze spisem treści bez numeru (numer domyślny). Skróty stosowane w pracy powinny być przedstawione według jednolitego schematu, przy czym skróty nie należące do powszechnie znanych, powinny być objaśnione w odrębnym zestawieniu.

ANEKS

SPIS ZAŁĄCZNIKÓW

  • Załącznik 1. Karta tematyczna pracy magisterskiej
  • Załącznik 2. Karta seminaryjna pracy magisterskiej
  • Załącznik 3. Strona tytułowa pracy magisterskiej
  • Załącznik 4. Oświadczenie (studenta) o samodzielności przygotowanej i wykonanej pracy magisterskiej

Załącznik 1. Karta tematyczna pracy magisterskiej

                WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA W SOSNOWCU

KARTA TEMATYCZNA PRACY MAGISTERSKIEJ

Studentka/ Student…………………………………….………… nr albumu …………………..

(Imię i nazwisko)

Kierunek studiów: PIELĘGNIARSTWO, studia niestacjonarne drugiego stopnia

………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Temat pracy magisterskiej

Zobowiązuję się do przygotowania oraz złożenia w wyznaczonym terminie ww. pracy magisterskiej

……………………………………………………………

Podpis Studentki / Studenta

Dane dotyczące Promotora pracy:

Tytuł, imię i nazwisko …………………………..…………………………………………………………………………………..

Adres e-mail …………………………………………………………………………………………………………………………

Zobowiązuję się kierować realizacją

Na recenzentów pracy magisterskiej proponuję: ……………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………… ……………………………………………………. Podpis Promotora pracy Podpis Dziekana/Prodziekana

Załącznik 2. Karta seminaryjna pracy magisterskiej

WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA W SOSNOWCU

Kierunek: Pielęgniarstwo, studia niestacjonarne drugiego stopnia

Rok akademicki:…………………………………………………………………..

Rok……………………………… semestr………………………………………..

Imię i nazwisko Studentki/Studenta………………………………………………………………………………..

Nr albumu…………………………

Nazwisko i imię Promotora …………………………………………………………………………………………

Tytuł pracy magisterskiej……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………….

KARTA SEMINARYJNA PRACY MAGISTERSKIEJ

DATATEMAT KONSULTACJIPODPIS STUDENTAPODPIS PROMOTORA
Zaliczenie seminarium magisterskiego
Akceptacja pracy magisterskiej do druku

Załącznik 3. Strona tytułowa pracy magisterskiej

WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA W SOSNOWCU(pkt.14)

Wydział Nauk o Zdrowiu (pkt.16)

Kierunek Pielęgniarstwo (pkt.16)

studia niestacjonarne II stopnia (pkt.14)

Jan Kowalski (pkt.20)

Nr albumu (pkt.16)

JAKOŚĆ ŻYCIA PACJENTÓW

PO PRZESZCZEPIE NEREK (pkt.22)

PRACA MAGISTERSKA (pkt.18)

Promotor pracy: (pkt.14)

Sosnowiec 2022 (pkt.14)

Potwierdzam złożenie pracy magisterskiej Pracę przyjmuję i akceptuję

………………………………………………………. ……………………………………

Data i podpis pracownika Dziekanatu Data i podpis Promotora pracy

Załącznik 4. Oświadczenie (studenta) o samodzielności przygotowanej i wykonanej pracy dyplomowej

O Ś W I A D C Z E N I E (STUDENTA)

…………………………………….

Imię i nazwisko

…………………………………… nr albumu

Oświadczam, że moja praca pt.:

……………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………

  1. została przygotowana przeze mnie samodzielnie,*
  2. nie narusza praw autorskich w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U., poz. 1231 z późn. zm.) oraz dóbr osobistych chronionych prawem,
  3. nie zawiera danych i informacji, które uzyskałem w sposób niedozwolony,
  4. nie była podstawą nadania dyplomu uczelni wyższej lub tytułu zawodowego ani mnie ani innej osobie.

Ponadto oświadczam, że treść pracy przedstawionej przeze mnie do obrony, zawarta na przekazywanym nośniku elektronicznym, jest identyczna z jej wersją drukowaną.

Sosnowiec, dn……………………….. .……………………………

Podpis Studentki/Studenta

* Uwzględniając merytoryczny wkład Promotora (w ramach prowadzonego seminarium dyplomowego) 

Załącznik 5. Oświadczenie o prawie pierwszeństwa w opublikowaniu pracy magisterskiej

………………………………………

Pieczątka Uczelni

Imię i nazwisko :………………………………………………………..

Numer albumu: …………………………………………………………

OŚWIADCZENIE O PRAWIE PIERWSZEŃSTWA W OPUBLIKOWANIU PRACY MAGISTERSKIEJ

Oświadczam, iż znana jest mi treść art. 15a ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U., poz. 1231 z późn. zm.) zgodnie, z którym Wyższej Szkole Medycznej w Sosnowcu przysługuje prawo pierwszeństwa w opublikowaniu mojej pracy w ciągu 6 miesięcy od jej obrony.

Tytuł pracy magisterskiej:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………… Promotor pracy magisterskiej………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………

Jednocześnie zezwalam Wyższej Szkole Medycznej w Sosnowcu na:

  1. nieodpłatne opublikowanie przedmiotowej pracy magisterskiej z jednoczesnym wskazaniem Promotora w miejscu publikacji w terminie 6 miesięcy od daty obrony,
  2. nieodpłatne i bezterminowe korzystanie z przedmiotowej pracy magisterskiej w zakresie udostępniania do przeglądów, wystaw i katalogów, itp.

Sosnowiec, dnia ……………………. …………………………………………….


Opublikowano

w

Tagi: